Losowość

Borisel

Wicehrabia
W bitwie pod Samosierrą 150 konnych pokonało 30 000 armię uzbrojoną po zęby.
Poprawka : było około 125 kawalerzystów (ogólnie w kampanii wzięło udział 40 tys Francuzów) przeciwko ustawionym na przełęczy około 4,5 tys milicji , nieregularnej piechoty i kilkunastu dział . Więc nie byli aż tak uzbrojeni po zęby , a wartość bojowa była niska - mogli nadrabiać ilością , terenem (idealne ułożenie dział) i warunkami pogodowymi . Polacy mogli nadrabiać szybką i brawurową jazdą nie dając Hiszpanom czasu na skoncentrowanie ognia - po prostu w "biegu" niszczyli obsługi dział polowych (głównie Ci ginęli) i szli do kolejnej baterii armat .
 
Ostatnia edycja:

Jake Long

Baron
7 podejść na turnieju po 35-40% i 7 przegranych ;)
Prawdopodobieństwo zdarzenia 7 wygranych to od 0.064339296875% do 0.16384%, a 7 przegranych to od 2.79936% do 4.902227890625%.
Skłaniałbym się ku powiedzeniu że kłamiesz, ale sam miałem sytuację bardzo podobną tylko że na 8 walk JEDNĄ tylko wygrałem na podobnym układzie procentowym szansy na wygraną to jestem skory w to uwierzyć. Tym bardziej, że z tego co widzę, podobne historie się tu czyta na forum, co świadczy tylko o tym, jak bardzo ten event jest źle wykonany, a wartości procentowe podane graczowi po prostu kłamią.

Tu jeszcze odwołam się do postów innych użytkowników którzy wierzą, że namieszano w mechanice obozów:
Niemniej plotki na temat źle podwyższającego się oporu w polach chwały muszę obalić. Wszystkie liczby zgadzają się z tym co mówi opis obozu. Przyzwyczajcie się, że po to jest właśnie ten cały "opór" żeby graczowi uniemożliwić klikanie jednego i tego samego przez cały czas w kółko. Tutaj:
- nic nie odbiega od norm matematycznych
- nie ma innych dowodów poza teoriami spiskowymi.
A skoro takim rzeczom przeczymy, to nie rozumiem sensu dalszej dyskusji w temacie.
 

PiotruśPan

Rycerz
Bitwa pod Samosierrą w której Kozietulski nie wziął udziału bo na początku szarży został ranny i stracił konia :) trwała 8 minut w czasie której szwadron polskiej jazdy dopadł baterię dział i zakończył bitwę.
 

dzejmsbad

Rycerz
Z obozami wygląda, że jest wszystko OK. Po prostu ludzie bardziej zwracają uwagę, jeśli dostaną "za dużo" oporu, a jak "za mało", to nikt nic nie mówi, a średnia jest w normie.
Co do eventu, to się wypowiem, choć w niego nie gram... nagroda główna nie zachęca. Na pvp mnie ktoś atakuje raz na 3 dni, nie widzę sensu budowania obrony.
A do tego oszukane procenty i denne zadania typu zdobądź 100 tys mieszkańców i ukończ 8h produkcję 200 razy... chcą wykończyć nasze myszki chyba :)
 

PiotruśPan

Rycerz
Dalej uważam, że na 3 obozach opór rośnie szybciej jak na 2 obozach, nie tylko ja tak uważam, trochę walczę i uważam tak na podstawie tego co widzę.
PVP do wyboru na 1 miejscu mam zawsze tych samych 4-5 zawodników podobnie jak na 2 miejscu, na trzecie nie zwróciłem uwagi. W dzienniku po nocnych atakach tez mam 2-3 razy te same osoby a graczy tysiące. Budowanie obrony nie ma nic do rzeczy.
Event, jak napisałem nie trzeba było robić go z elementami losowymi. Niezależnie od nagrody, która jest bez znaczenia, najlepiej wybierać te walki gdzie mamy dużo mniejsze szanse na zwycięstwo bo częściej wygrywamy :) a chyba nie o to chodzi bo wtedy budowanie drużyny, zdobywanie lub kupowanie kart traci sens.
 

Azulena

Baron
Ten cały turniej , by miał jakikolwiek sens - jest nastawiony na wydawania diaxów - i tyle , albo aż tyle
Tak, niestety jest tylko po to.

A nie, przepraszam - nie TYLKO po to.
Jest jeszcze po to, aby osoby kupujące diamenty NIE w celu wydawania ich tam, gdzie to jest wymuszane na ..... wkurzać do białości! 71% szans na wygraną i przegrana, szlag może trafić!
I nie interesują mnie teorie prawdopodobieństwa itp - interesuje mnie i to bardzo, podejście Inno Games do Graczy.
Lubię tę grę, jeszcze bardziej lubię swoją Gildię, a tej firmy nie znoszę, im dłużej gram, tym bardziej. ;<
 

dzejmsbad

Rycerz
71% to nie 100%
oznacza tyle, że średnio wygranych powinno być 7 na 10 podejść, 71 na 100, 710 na 1000 itd. im wyższa liczba prób, tym bliżej średniej powinniśmy być, jednak mając do dyspozycji 10 podejść nie sposób to sprawdzić, trzeba poprosić więcej osób o zapisywanie wyników, żeby mieć większą próbę i móc stwierdzić, że coś jest nie tak.
Wydaje się, że te wyświetlane procenty (delikatnie rzecz ujmując) mijają się z rzeczywistością i bardziej trzeba patrzec na dobór kart niż na tę liczbę.
 

dzejmsbad

Rycerz
Przyjrzałem się jeszcze raz turniejowi. Tym razem od strony teoretyczno-matematyczno-praktycznej.
Każde podejście i szanse na wygraną skrupulatnie zanotowałem.
Z szans, jakie pokazywała mi gra, wynika, że powinienem był wygrać około 23 razy na 55 podejść (dokładnie 22,94).
W praktyce jednak wygrałem 22 razy.
podejście​
szanse​
wygrana?​
1​
0.36​
0​
2​
0.34​
1​
3​
0.38​
1​
4​
0.43​
1​
5​
0.4​
1​
6​
0.35​
0​
7​
0.36​
0​
8​
0.53​
1​
9​
0.51​
1​
10​
0.48​
0​
11​
0.4​
0​
12​
0.46​
0​
13​
0.41​
1​
14​
0.54​
0​
15​
0.39​
0​
16​
0.34​
0​
17​
0.37​
0​
18​
0.32​
1​
19​
0.44​
0​
20​
0.44​
0​
21​
0.39​
0​
22​
0.32​
0​
23​
0.36​
0​
24​
0.39​
0​
25​
0.42​
1​
26​
0.58​
1​
27​
0.46​
0​
28​
0.42​
0​
29​
0.43​
0​
30​
0.45​
1​
31​
0.38​
1​
32​
0.35​
0​
33​
0.53​
0​
34​
0.38​
0​
35​
0.61​
0​
36​
0.32​
1​
37​
0.34​
1​
38​
0.38​
0​
39​
0.39​
0​
40​
0.43​
1​
41​
0.37​
0​
42​
0.47​
1​
43​
0.55​
0​
44​
0.33​
1​
45​
0.35​
1​
46​
0.55​
0​
47​
0.35​
1​
48​
0.35​
0​
49​
0.49​
1​
50​
0.37​
0​
51​
0.4​
1​
52​
0.4​
0​
53​
0.54​
0​
54​
0.44​
1​
55​
0.4​
0​
suma​
22.94​
22​
 

PiotruśPan

Rycerz
dzejmsbad
znowu bez sensu wklejasz jakieś tabelki które jak już ustaliliśmy każdy może sobie wygenerować a zajmują tylko miejsce i zaśmiecają wątek niczego nie wnosząc.
71% to nie 100%
To jest genialne i tu w przeciwieństwie do tabelek nikt by na to nie wpadł.
U mnie na 50 prób mając około 40% szans na wygraną, wygrałem 27 razy ale to oczywiście tylko potwierdza że 71% to nie jest 100% i do tego zrób tabelkę :)
Teraz miałem 2 próby i wyszło jedna porażka i jedno zwycięstwo - obrazki poniżej i ciągle aktualne do nich pytanie po co zbierać, zdobywać czy kupować karty jak drużyna której gracze maja prawie 2 krotnie lepsze parametry przegrywa.

Obozy, niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego na większej próbie, taka gildia że na sektorze mogę zrobić około 7-10 walk i złapać 5-6 oporu i za kilka minut na kolejnym sytuacja się powtarza co sprawia, że w żaden sposób nie pasuje to do Twoich tabelek. Moje obozy w przeciwieństwie do Twoich nie są OK.
 

Załączniki

Ostatnia edycja:

kasia2389

Wielki książę
ciągle aktualne do nich pytanie po co zbierać, zdobywać czy kupować karty jak drużyna której gracze maja prawie 2 krotnie lepsze parametry przegrywa.
Dokładnie PO NIC, bo im bardziej Puchatek zwiększał 1624356056286.png swojej drużyny, tym bardziej silniejszych dostawał przeciwników.
To Puchatka zniechęciło, ale gdyby był wytrwały I trenował tak wytrwale drużynę, żeby mieć dużo więcej niż najsilniejsza drużyna serwera 1624356210939.png
To wygrywał by każdy mecz i były Mistrzem Świata a może i całej Galaktyki. On jednak woli wydawać kaskę bardziej na miodek niż na karty, taki to jest ten nasz Kubuś.
 

PiotruśPan

Rycerz
Kubusia pewno cieszy dzisiejsza nagroda i możliwość wygrania aż 50 kart pozwalających ulepszyć zawodników na chwile przed zakończeniem eventu
 
Ostatnia edycja:

dzejmsbad

Rycerz
każdy może sobie wygenerować
To nie jest generowana tabelka, tylko zapis moich prób na evencie. Z szans wynikało, że powinienm wygrać 22,94 razy, a wygrałem 22 razy. To są fakty, a nie opinia.
Oczywiście każdy mógł zapisywać jakie miał szanse i czy w danym pojedynku wygrał czy przegrał. Dałoby to nam większą próbę na potwierdzenie lub obalenie tezy o oszukanych procentach. To, że ktoś ma 70% szans i przegra 2 na 3 razy niczego nie dowodzi. Jakbyś przegrał 30 na 50 albo 60 na 100, to by oznaczało, ze jest coś nie tak.

Właśnie takie posty o tym, ze ktoś miał 2 podejścia po 60% i nie wygrał obu
zajmują tylko miejsce i zaśmiecają wątek niczego nie wnosząc
 

dzejmsbad

Rycerz
U mnie na 50 prób mając około 40% szans na wygraną, wygrałem 27 razy
40% * 50 = 20, czyli wygrałeś więcej razy niż mówi teoria, więc w czym problem?

nie pooglądałeś dobrze obrazków, więc błądzisz
A co te obrazki wnoszą? Mocniejsza drużyna ma większe szanse na wygranie meczu i tak jest właśnie pokazane na tych obrazkach.
Pierwszy obrazek: przeciwnik ma poziom 15-17, a Ty 10-11, ale wybierasz zawodników z przewagą koloru i masz 49%.
Drugi obrazek: przeciwnik ma poziom 16-20, a Ty 10-12 i masz 37% szans na wygraną.
Co tu jest źle?

Dobór kart decyduje o szansach na wygraną. Z mojego doświadczenia (zapisanego w tabelce) wynika, że te szanse jednak są prawidłowo podawane, chociaż próba nie była bardzo duża, ale uzyskany wynik jest bilsko oczekiwań.
 

PiotruśPan

Rycerz
40% * 50 = 20, czyli wygrałeś więcej razy niż mówi teoria, więc w czym problem?
problem w losowość

Z mojego doświadczenia (zapisanego w tabelce) wynika, że te szanse jednak są prawidłowo podawane, chociaż próba nie była bardzo duża, ale uzyskany wynik jest bilsko oczekiwań.
skoro mam takie szanse i wygrywam 50% to coś nie tak dla tego drugiego gracza który zainwestował w karty
 

dzejmsbad

Rycerz
dwukrotnie dzisiaj mi wskoczył opór 2 razy z rzędu przy 4 obozach
3 walki z rzędu dostałem diamenty na GPC

4 obozy, 50 walk i 5 pkt wyczerpania, praktycznie co 10 walk się naliczało...
kolejne 110 walk 0 pkt
 
Ostatnia edycja: